19 ноября 2024 года под руководством директора НОЦ «Цифровая образовательная среда», доцента кафедры правовой информатики, информационного и цифрового права Юридического факультета МГУ, доцента РАО Максима Валерьевича Воронина состоялось заседание кружка «Сила в праве» для учащихся Юридических классов партнёрской школы Юридического факультета МГУ – Школы № 1520 имени Капцовых.
Участники обсудили технологии дебатов, технологические и организационные аспекты проведения турниров по дебатам. Максим Валерьевич рассказал о форматах дебатов (парламентские дебаты, формат К. Поппера, всемирный школьный формат и др.) и провел мастер-класс по игре «Дебаты по формату К. Поппера».
Дебаты – уникальный учебный инструмент, с помощью которого любой ученик может глубоко погрузиться в тему и развить навыки критического мышления, эмпатии; умение не только хорошо говорить и доказывать, но главное – хорошо слушать, вникать, понимать и анализировать.
Ученики с большим удовольствием приняли участие в мероприятии, смогли подискутировать на интересные и важные для них темы, а также задать вопросы.
___________________________________________________________________________________
On November 19th 2024 under the leadership of Maksim Valerevich Voronin, Associate Professor of the Department of Legal Informatics, Information and Digital Law, and Director of the Research and Educational Center “Digital Educational Environment” of the Faculty of Law at MSU, Associate Professor of the Russian Academy of Education, study group’s meeting “Power in Law” for Juridical classes of partnering school of the Faculty of Law at MSU – School No. 50 was held.
The participants discussed various debates methods, technological and administrative aspects of debates tournaments holding. Maksim Valerevich elaborated on debates formats (parliamentary debates, the format of K. Popper, international school format ect) and held a master class on a game “Debates in the K. Popper format”.
Debates are unique educational instrument which helps every student to dive in into the topic, develop critical thinking skills, empathy and develop the skill of not only eloquent speech but also listening, understanding and analysis.
Students gladly took part in the event, had the chance to discuss interesting themes and topics that are important to them and ask some questions.
Участники обсудили технологии дебатов, технологические и организационные аспекты проведения турниров по дебатам. Максим Валерьевич рассказал о форматах дебатов (парламентские дебаты, формат К. Поппера, всемирный школьный формат и др.) и провел мастер-класс по игре «Дебаты по формату К. Поппера».
Дебаты – уникальный учебный инструмент, с помощью которого любой ученик может глубоко погрузиться в тему и развить навыки критического мышления, эмпатии; умение не только хорошо говорить и доказывать, но главное – хорошо слушать, вникать, понимать и анализировать.
Ученики с большим удовольствием приняли участие в мероприятии, смогли подискутировать на интересные и важные для них темы, а также задать вопросы.
___________________________________________________________________________________
On November 19th 2024 under the leadership of Maksim Valerevich Voronin, Associate Professor of the Department of Legal Informatics, Information and Digital Law, and Director of the Research and Educational Center “Digital Educational Environment” of the Faculty of Law at MSU, Associate Professor of the Russian Academy of Education, study group’s meeting “Power in Law” for Juridical classes of partnering school of the Faculty of Law at MSU – School No. 50 was held.
The participants discussed various debates methods, technological and administrative aspects of debates tournaments holding. Maksim Valerevich elaborated on debates formats (parliamentary debates, the format of K. Popper, international school format ect) and held a master class on a game “Debates in the K. Popper format”.
Debates are unique educational instrument which helps every student to dive in into the topic, develop critical thinking skills, empathy and develop the skill of not only eloquent speech but also listening, understanding and analysis.
Students gladly took part in the event, had the chance to discuss interesting themes and topics that are important to them and ask some questions.